fredag den 25. maj 2012

Selvom jeg virkelig synes at håndbold er nederen

Alle vinduer  står åbne, og jeg nyder den mildere aftenluft.
Ikke at jeg ikke har nydt dagens bragende hede. Det var super skønt at ligge på terrassen og lade min krop optage al den sol. Som skandinav kan sommerens komme godt føles som at have vundet i lotto, efter de mørke og kolde måneder har vi glemt præcis hvor godt det føles.

Okay, det blev en kende varmt. Jeg kørte på et tidspunkt noget interval-ude liv; 15 min. udendørs, 3 min. foran den elektriske vifte.
På et tidspunkt fik jeg så den geniale ide at tage mig en Champagnebrus.

OH. MY. GOD. Jeg havde fuldstændig glemt mirakeleffekten af en sodavandsis i heden.
Champagnebrusen var en sval, indvendig brise, det sænkede min kropstemperatur med adskillige grader. Føltes det i hvert fald som om.

Derefter kunne jeg blive liggende på min drømmeseng (dækket af et fornuftigt lag solcreme, naturligvis) og bare slappe af. Suge sommeren ind.
Jeg havde endda kræfter til lidt udendørs meditation.

Jeg kan godt afsløre, at jeg ikke selv ejer el vifte, drømmeseng eller fryser fuld af champagnebrus.
I'm at mum's.
Og det er pretty darn sweet.
Jeg er en af dem, der kommer ganske godt ud af det med mit mødrene ophav. Bevares, det skal ikke skjules, at der har været nogle rimeligt højspændte perioder, men alt i alt er det sgu' a-okay.

Bør jeg være pinlig berørt over, at jeg i en alder af 35 stadig synes at det er ret skønt ind i mellem at flygte fra bunkerne der hober sig op, samboen der går på nerverne, indkøbene der skal bæres hjem? Flygte til en stille villavej, en ren seng - som jeg ikke selv har redt, og en følelse af at være bare en lille smule barn igen?
Måske, men det er jeg ikke. Pinlig berørt altså.

Jeg er vidst det, man i humoralpatologien kaldte melankolsk. Tror at det hedder særligt sensitiv i dag :-).
Og fuck, hvor kan hverdagen sommetider overstige mine evner, om man så må sige.
Så det er altså meget rart at have sig en fornuftig mutti at besøge.

Selvom hun ser håndbold, og jeg virkelig synes at håndbold er nederen.

Men så har jeg jo tid til at skrive det her indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar